Dag 14: khao sok - Reisverslag uit Surat Thani, Thailand van Colette Goch - WaarBenJij.nu Dag 14: khao sok - Reisverslag uit Surat Thani, Thailand van Colette Goch - WaarBenJij.nu

Dag 14: khao sok

Blijf op de hoogte en volg Colette

19 Augustus 2017 | Thailand, Surat Thani

Vanmiddag aangekomen in Khao Sok. Wat is het hier ontzettend mooi. Van veel reizigers hoorden we al dat bij goed weer dit echt het "hoogtepunt" van je vakantie kan zijn. Morgen gaan we twee dagen trekken door het nationale park khao sok, we gaan het dus beleven of die uitspraak klopt.

Vanmorgen nog eerst een keer weer heerlijk ontbeten aan het strand op koh phi phi. Ook daar was het al zo mooi dat het jammer was om weg te gaan. Maar gelijktijdig hadden we er ook wel weer een beetje zin in om wat nieuws te ontdekken. Een dag strand is lang genoeg ....

Ik zag wat op tegen de ferry want het is hier vaker een ruwe zee dan dat die rustig is. En al lig ik vaak in het water (onder water), in een boot op het water heb ik toch nog wel eens last van zeeziekte. Maaar wat hadden wij een prachtig weer ... een volledig vlakke zee. Het was heerlijk genieten van de zon in je gezicht en de wind door je haren.

Bij aankomst in Krabi direct door naar Khao sok. Onderweg even lekker slapen in ons mini busje waardoor we geheel uitgerust aankwamen om ongeveer 3 uur in de middag,

Ik wist dat je hier in bandjes de rivier af kon dobberen en dat er bij een tempel in de buurt veel apen waren. Omdat we de komende twee dagen weer door de jungle aan het trekken zijn (lopend en per boot) moesten we het varen met de bandjes dus direct vandaag doen. Jordi wilde mee en verder niemand .... Gelukkig kregen we sander en marcel zo ver om mee te gaan. En ...daar hadden ze geen spijt van. De natuur is zo mooi hier

Het was ook echt leuk en verfrissend. De temperatuur hier is ook beter. Wel warm maar voelt minder benauwd.

Na de tubing (zo heet het varen in de banden) zijn we bij een tempel geweest. Er waren daar heel veel apen en wij hadden pinda's .... tja .... dat roken ze of zo.... met als gevolg aap op je hoofd, aap hangt aan je shirt, aaap laat je hand niet meer los (pas nadat hij of zij zeker weet dat die alle pinda's gejat heeft. Soms best schrikken want zonder waarschuwing sprongen ze op je.

Wat het leuke was vandaag is dat we overal alleen waren met ons gezin. Het massa toerisme heeft khao sok nog niet bereikt waardoor het nog heel authentiek is en erg veel sfeer heeft.

Vanavond weer heerlijk thais gegeten en ik zit nu vanaf mijn (HOERA heerlijke zachte bed, eindelijk) dit verslag te typen. Morgen het vervolg van onze trektocht hier.