Dag 20 trapeze zwaaien, dag 21 terug naar Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Colette Goch - WaarBenJij.nu Dag 20 trapeze zwaaien, dag 21 terug naar Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Colette Goch - WaarBenJij.nu

Dag 20 trapeze zwaaien, dag 21 terug naar Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Colette

27 Augustus 2017 | Thailand, Bangkok

De vakantie zit er bijna op maar de tijd die we hier nog hebben wordt volop benut. Op vrijdag kunnen we weer een dag op het strand hangen maar ik wist dat we hier konden trapeze zwaaien. Has ik thuis ergens gelezen en vond ik net iets voor onze apen. Toen ik dit voorstelde waren ze direct enthousiast. Dus gaan we voor een lesje Flying trapeze en hopen dat we aan het einde van de les al de ene trapeze los kunnen laten en gevangen worden door iemand aan de andere trapeze. Lukt niet vaak na een les van 1,5 uur waar je de trapeze die tijd ook nog deelt met 4 of 5 anderen. Uiteindelijk dus maar een paar keer zwaaien in de hele les. Maar wie weet gaat het ze lukken. Eerst eens regelen of we er vandaag terecht kunnen.

Even wat zoeken maar het kantoor was zo gevonden en het trapeze zwaaien geboekt. Om 15 uur begint les 1. Eerst dus nog een halve dag lekker zwemmen, lekker lunchen in een restaurantje en daarna op zoek naar de plek waar de trapeze is (wat vlak bij ons strandhuisje blijkt te zijn).

Wel hoog die trapeze maar langs de ladder zijn ze zo boven na wat instructie. De eerste zwaai direct bij de voorwaai mogen ze aan hun knieën hangend met hun hoofd naar beneden en handen los zwaaien. Daarna weer vast pakken, recht gaan hangen en in de volgende zwaai salto achterover af en landen in het net. Ging prima! Nog een keer herhalen allemaal. Daarna het zelfde maar dan van de trapeze af als je nog op je kop hangt. Zorgen dat je daarna mooi strekt want als dat lukt dan door naar laten vangen door iemand op de andere trapeze.... Ja hoor bij de 5e en de 6e poging doen ze al de mid-air catch! Kanjers zijn het die circus artiesten in de dop. Met een zeer voldaan gevoel stoppen ze de les. Ilse wil al haar turnen gaan inruilen voor trapeze zwaaien.

Na afloop nog even heerlijk.zwemmen, genieten van de laatste zonsondergang op koh Tao, een heerlijk diner en dan alweer inpakken. Tijd voor de terugreis naar Bangkok.

Op zaterdag was het een saaie reisdag. Om 10.15 met de boot naar Chumphong en vandaar met de bus naar Bangkok. Als laatste nog 3 kwartier met de taxi naar ons hotel waar we om 22.00 arriveren. Morgen nog genieten van een laatste dag in Bangkok.