4/8/18 dag 1 : Op weg naar Polen - Reisverslag uit Krakau, Polen van Colette Goch - WaarBenJij.nu 4/8/18 dag 1 : Op weg naar Polen - Reisverslag uit Krakau, Polen van Colette Goch - WaarBenJij.nu

4/8/18 dag 1 : Op weg naar Polen

Door: Colette

Blijf op de hoogte en volg Colette

04 Augustus 2018 | Polen, Krakau

Vanmorgen ging al vroeg de wekker om kwart over drie in de ochtend. Nog net wat tijd om de laatste spullen van Ilse in de auto in te pakken (die was zo laat thuis van turnkamp de dag ervoor dat ik daar niet meer op gewacht heb met het inpakken van de auto). Daarna iedereen wakker gemaakt en om kwart over vier waren we op weg naar Krakau in Polen.

Beetje krap in de auto, we rijden met de auto van Marcel zijn ouders. Minder plek op de achterbank en zeker minder plek in de kofferbak. Maar .. alles zit er in, de kofferbak kon nog dicht en geen losse zooi in de auto. Helaas geen plek voor duikspullen deze keer, alleen mijn brevetkaart en computer mee, wie weet toch maar wat uitrusting huren mocht ik nog willen duiken in Oostenrijk ...

Beetje saaie dag ... rijden, rijden en rijden. Voor mijn gevoel ligt in half Duitsland en Polen de weg open gebroken. In ieder geval hebben we uren slechts 60 km per uur (Duitsland) of 70 km per uur (Polen) mogen rijden wegens wegwerkzaamheden of een slecht wegduik. De eerste 60 km in Polen was een en al hobbelweg. Voor de mensen uit Hoofddorp ... vergelijkbaar met de hobbels op de ijweg maar dan 60 km lang ....

Na 15 uur veilig aangekomen in Krakau. Prima appartementje voor een paar dagen. Snel wat boodschapjes gedaan en bij het restaurantje op de hoek lekker op het terras wat gegeten en gedronken. De temperatuur is hier nog wat warmer dan in Nederland.

Gelijk ook even gekeken naar het programma voor de komende dagen want we willen graag naar Auswitsch Birkenau, de Schindlers fabriek , de zoutmijnen en de stad bekijken. Of dat gaat lukken is nog maar de vraag. Blijkbaar kon je Auswitsch al drie maanden van te voren reserveren (wat wij niet gedaan hebben, beetje slecht voorbereid deze vakantie door het vele duiken, werken en andere bezigheden van de afgelopen maanden) en nu is er "geen plek" meer. Beetje balen als je daarvoor 1250 km hebt gereden. Wie weet lukt het nog wel om hier terplekke iets te regelen. Gaan we de volgende dag proberen.

Eerst maar even bij slapen na de korte nacht ....

• 05 Augustus 2018 - 10:01

Mieke Oostingh:

Dat was eeen heenreis met letterlijk veel hindernissen. En dat je dan ook nog voor een dichte Auschwitzdeur staat!!! Dat is echt balen! Maar jullie kennende, zullen jullie er het beste van maken om deze vakantie volop te genieten.
    We kijken al uit naar jullie volgende ervaringen, leuk hoor!