dag 16: 19 augustus: mountainbiken en de bergen in - Reisverslag uit Sankt Anton am Arlberg, Oostenrijk van Colette Goch - WaarBenJij.nu dag 16: 19 augustus: mountainbiken en de bergen in - Reisverslag uit Sankt Anton am Arlberg, Oostenrijk van Colette Goch - WaarBenJij.nu

dag 16: 19 augustus: mountainbiken en de bergen in

Door: Colette

Blijf op de hoogte en volg Colette

19 Augustus 2018 | Oostenrijk, Sankt Anton am Arlberg

Vandaag is het voor Ilse alweer haar laatste vakantiedag. Morgen begint haar introductieweek in Tilburg dus vanavond vliegt ze vanaf Zurich naar huis.
Ilse wilde nog heel graag mountainbiken dus voor zondagochtend de sportieve mountainbike toer geboekt voor ons vijven. Die stond als moeilijk in het boekje omschreven. Dat leek Marcel niet zo'n goed idee, stel dat die zou vallen dan kon die Ilse niet naar Zurich brengen met de auto. Uiteindelijk dus voor Colette en Marcel de toer maar weer gecancelled en alleen de kids hebben gefietst.
Het ging hard naar beneden en als er dan mensen voor je rijden die alleen maar op de rem staan en slingerend over de weg gaan is het een hele kunst om overeind te blijven. Ilse kon nog net in de berm en afstappen (maar ja dan is de vaart eruit en is het lastig het volgende stuk omhoog fietsen ....). Volgende keer maar voor in de groep rijden in plaats van achteraan.
Sander kwam helaas wel te vallen op het losse grind, gelukkig stopte er al snel iemand die met de auto de berg op ging voor de nodige EHBO. Wat gehavend en met verband om zijn arm kwam hij toch gewoon vrolijk fluitend en fietsend (met sterke verhalen) naar beneden.

Na het fietsen is Marcel met Ilse naar Zurich gereden. Colette is de hele dag alleen de bergen ingeweest en heeft heerlijk genoten van de rust, de stilte en de prachtige natuur. Na al die weken al zoveel zon gehad te hebben is de zon in de bergen toch echt nog wat sterker dan aan de kust in Italië ... 's avonds toch echt een iets te gekleurd gezicht wat goed voelbaar was. Smeren met de aftersun ....

En Sander en Jordi gingen voor een niets doen dag. De hele dag hangen, tv kijken en op de telefoon.

Morgen maandag gaan we nog een keer mountainbiken. Dan met zijn vieren en op het fietscross parcours. Pumptrack genoemd, fietsen en balanceren over hindernissen, half pipe etc. We zijn benieuwd hoe dat zal gaan.

• 20 Augustus 2018 - 09:13

Mieke:

Wat een heerlijke verhalen weer om te lezen en zulke leuke foto’s erbij. Alleen die van Sander in het verband ontbreekt!! Nou, Colette en Marcel jullie weten een klein beetje wat jullie vandaag te wachten staan met de mountainbike. Sukses!

• 20 Augustus 2018 - 10:24

Geoorge:

Wat een vakantie Colette voor jullie, fantastisch !
    Los van het feit dat jij zo mooi schrijft vind ik het geweldig leuk om de verslagen te lezen.
    Sneu voor Ilse? Ze krijgt er wel iets moois voor, de introduktieweek!
    Voor jullie nog even mooie vakantie, geniet ervan !
    Lieve griet voor jullie 4/5 xxx
    George

• 21 Augustus 2018 - 17:55

Mieke:

Wát een energie van jou om in je eentje de bergen in te gaan en dan ook nog eens een heel stuk wandelen aan de andere kant van de berg!Maar wat een geluk dat je nog net de laatste gondel Nasr beneden kon halen!
    De “mannen” mogen niet klagen dat ze een saaie vakantie hebben want er is toch avontuur genoeg te beleven.
    Morgen zullen ze enthousiaster zijn lijkt me en zullen ze allemaal gaan paragliding.
    Ja, wel bijzonder hoor om een afgrond van 2,5km in te springen!!!
    Ik geniet enorm van je mooie verhalen!
    Dikke kus Mamsi xxx