Dag 19: 22 augustus: paragliding en mountainbike - Reisverslag uit Sankt Anton am Arlberg, Oostenrijk van Colette Goch - WaarBenJij.nu Dag 19: 22 augustus: paragliding en mountainbike - Reisverslag uit Sankt Anton am Arlberg, Oostenrijk van Colette Goch - WaarBenJij.nu

Dag 19: 22 augustus: paragliding en mountainbike

Door: Colette

Blijf op de hoogte en volg Colette

22 Augustus 2018 | Oostenrijk, Sankt Anton am Arlberg

Vanmorgen vroeg de wekker gezet want om kwart over 8 's morgens zou ik gaan paragliding. Zes jaar geleden heb ik dat al eens gedaan en dat was zo'n super ervaring dat wilde ik nog wel een keer doen.

Helaas, niet zo'n mooi weer als de afgelopen dagen. Erg bewolkt en ... ook geen wind. Dat is jammer. Om 8 uur stond ik bij de lift te wachten op Mario, de instructeur met wie ik mijn tandemvlucht zou maken. Volgens hem was het prima weer alleen doordat er geen wind was ook geen mogelijkheden om extra omhoog te komen met de parachute. Gewoon een glijvlucht naar beneden dus, jammer qua tijd minstens de helft korter dan "normaal". Helaas het is niet anders, je blijft afhankelijk van het weer.

Met de gondel naar boven naar 2200 meter en daarna nog een heel stuk naar boven geklommen zodat we bij een mooie stijle afdaling/helling uitkwamen. Daar zouden we dan hard naar beneden rennen en ondertussen de parachute omhoog trekken. Voordat we bij de afgrond zouden zijn zouden we dan allang vliegen. Tja ... dat zegt die wel zo makkelijk, en zo makkelijk was het ook zes jaar geleden, maar het ziet er wel heel erg stijl uit. Pff toch wel wat zenuwachtig, of te wel gezonde spanning. Was goed zei hij, dan ben je alert.
Uiteindelijk viel het natuurlijk mee en het moment dat je in de lucht zit is echt fantastisch. Helaas waren we veels te snel beneden. Maar ... ik denk echt dat ik nog eens de cursus paragliding ga volgen zodat ik solovluchten kan maken.

Na de vlucht nog weer een keer met een andere gondel naar boven om van het prachtige uitzicht te genieten met een lekker kopje koffie boven op de berg.

's middags nog even actief aan de slag en weer een mountainbike tour gedaan. Dit keer geen "gewone" mountainbike zoals maandag maar een E-mountainbike. Dat hoefde voor mij niet want de berg af met bijna 35 km per uur was voor mij hard zat ... moest steeds in de remmen en op de kiezels voelde ik steeds mijn achterwiel wegglijden (tja had maandag al ervaren dat ik NIET mijn voorrem moet gebruiken ...). De berg op was met de normale versnelling voor mij nog goed te doen dus ook daar trapondersteuning is makkelijk maar niet persé nodig (misschien wel als je de hele dag doorfietst, wij fietsen slechts enkele uurtjes).

Door al die actieve dingen van de afgelopen dagen merkte ik wel dat ik moe was en ook mijn spieren wel voelde. Tijd dus om lekker naar het zwembad te gaan. Nee niet voor baantjes zwemmen (dat deed Jordi) maar alleen maar heerlijk ontspannen in het warme water. Tijd om naar huis te gaan en weer mijn duikflesjes op te gooien, het blijft toch lekker onderwater ....
Helaas hadden we pech. Waren net een half uurtje in het zwembad en toen kwam er een mega regen en onweersbui. Omdat het buitenbad een open verbinding had met het binnenbad mochten we ook niet in het binnenbad zwemmen gedurende het onweer. Het onweer duurde zo lang dat uiteindelijk bijna iedereen maar weer naar huis gaan. Wat wij dus ook deden.

Vanavond dus gewoon weer een avondje in ons appartement. Nog twee dagen en dan weer naar huis. Morgen staat er canyoing voor de jongens en boogschieten op het progamma. Vrijdag rafting, waarbij we hopen dat dit door kan gaan. Schijnt erg slecht weer te gaan worden vrijdag. Weg gaan het wel merken .... wordt vervolgd.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Colette

Actief sinds 05 Aug. 2017
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 11702

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2018 - 26 Augustus 2018

Zomervakantie 2018

06 Augustus 2017 - 28 Augustus 2017

Familie van Goch naar Thailand

Landen bezocht: