10/8 - 13/8/18 dag 7-10 zwembad, strand en Venetië - Reisverslag uit Venetië, Italië van Colette Goch - WaarBenJij.nu 10/8 - 13/8/18 dag 7-10 zwembad, strand en Venetië - Reisverslag uit Venetië, Italië van Colette Goch - WaarBenJij.nu

10/8 - 13/8/18 dag 7-10 zwembad, strand en Venetië

Door: Colette

Blijf op de hoogte en volg Colette

12 Augustus 2018 | Italië, Venetië

Ben aan het wachten op de wasmachine dus tijd genoeg om weer even een verslagje te doen van onze vakantie.

Over dag 7 en dag 8 en dag 10 kan ik eigenlijk een heel kort verslagje doen want we doen weinig anders dan: opstaan, ontbijten, zwemmen, lunchen, zwemmen (strand of zwembad), diner en 's avonds het stadje in. Beetje slenteren over de boulevard en wat winkelen. Heel relaxed hoor ....

Voor Ilse en Colette iets te rustig dus wij zijn gisteren lekker de hele dag naar Venetië geweest. Gezellig met zijn tweeën. Vroeg ontbijten , daarna 5 kwartier met de auto en voor 9 uur 's morgens waren we al in Venetië. We hebben een dagkaart voor het openbaar vervoer (dus een "busboot") gekocht en zijn 's morgens met de boot naar de omliggende eilandjes geweest (Murano, Burano en Torcello). Beetje kijken bij de glasblazerij (Murano) en leuk om al die verschillende gekleurde huizen op Burano te zien.
Lunchen lekker in de schaduw op de kade met de voetjes in het water van pffff het blijft hier heerlijk warm ('s avonds nog 30 graden en overdag heel wat meer).

Daarna met de boot terug naar Venetië en lekker door al die straatjes geslenterd en met de boot over de canal grande gevaren. Tje en met Ilse op stap gaan kan natuurlijk niet zonder shoppen dus zo'n beetje tot sluitingstijd geshopt tot onze handen wel vol waren met tasjes en we maar op het terras zijn neergestreken. Zalige italiaanse pizza met live music in het schemerlicht.

Na het eten was het ondertussen wel donker. Nog lekker wat door de stad gewandeld en als laatste met de boot weer terug naar de plaza di roma waar we vlakbij onze auto geparkeerd hadden.
Wel vermoeiend om na zo'n dagje nog in het donker terug te rijden maar we hebben allebei echt genoten.
De mannen hebben die dag op dezelfde wijze doorgebracht als de hele week ... lekker niets. Uitslapen, eten, zwemmen en luieren.

We hebben deze week in Italië een appartement met volpension. Het eten is prima maar van afwisseling hebben ze niet echt gehoord.
Donuts, croissants, harde broodjes, yoghurt en melk met cornflakes als ontbijt. Naar keuze met jam, pasta, kaas of worst.
Als lunch altijd eerst salade, daarna de keuze uit drie soorten pasta of soep, daarna een stukje vlees of vis (ja zo kan je ook drie gangen creëeren, bij ons doen we meestal groente, pasta/aardappels/rijst + vlees/vis in 1x op je bord hier verdelen ze het over drie gangen) en als toetje fruit of mjammie lekker italiaans ijs.
Het diner is dan weer hetzelfde maar keuze uit andere pasta, andere vlees of vis soort en helaas als dessert geen ijs maar fruit of cake.
Alles best smakelijk maar niet gevarieerd dus. Voor de vakantie wel erg makkelijk : geen boodschappen doen, geen afwas, niet koken, gewoon aanschuiven en weer weglopen. Het enige huishoudelijke klusje is de was (die natuurlijk ook door iemand anders gedaan had kunnen worden maar zo om een of andere reden altijd voor moeders laten liggen ....).

Morgen nog één dagje relaxen en dan op naar Oostenrijk.
(o ja, foto's komen iets later als er een betere wifi verbinding is)