9/8/18 dag 6: gewoon een dagje niks - Reisverslag uit Lignano Sabbiadoro, Italië van Colette Goch - WaarBenJij.nu 9/8/18 dag 6: gewoon een dagje niks - Reisverslag uit Lignano Sabbiadoro, Italië van Colette Goch - WaarBenJij.nu

9/8/18 dag 6: gewoon een dagje niks

Door: Colette

Blijf op de hoogte en volg Colette

09 Augustus 2018 | Italië, Lignano Sabbiadoro

Waar mijn bedje in Krakau heerlijk lag en ik prima sliep, bleek niet alleen de kamer hier van jeugdherberg omvang maar had ook mijn bed het niveau jeugdherberg helaas. Voor mijn gevoel was ik de halve nacht wakker terwijl de andere vier gewoon heerlijk lagen te slapen .... heb ik dan toch weer het verkeerde bed uitgekozen?

Voor vandaag staat er gewoon niets op de planning: uitslapen, hangen en niets doen waren de plannen van de meerderheid van het gezin dus daar passen we ons dan maar op aan.

Na het ontbijt, richting zwembad gegaan en wat baantjes gezwommen en met Jordi even een (waterpolo)balletje overgegooid en gekeken of hij nog kon keepen en ik nog kon gooien. Moet toch echt bekennen dat op 1 na hij elke bal wel kon houden .... tja hij blijft een keeper he ...

Na de lunch maar mee gedaan aan de plaatselijke gewoonte "siësta" en even het tekort aan nachtrust ingehaald. Daarna bij de sportschool /fitness langs en de rest van de dag op het strand hangen. Voor het afkoelen hoef je niet de zee in want die is gewoon warm, maar om lekker een eind weg te zwemmen en met de golfslag mee weer terug richting strand is wel lekker. (tja echt niets doen gaat niet lukken he voor ons, maar ja dit beetje sporten voelt al als niets doen ....).

Het is dan wel een gezinsvakantie maar het gezin moet ik hier wel zoeken. Jordi, Ilse en Sander zijn "op zoek" naar leeftijdsgenoten en zien we weinig. Zelfs met ontbijt, lunch en diner zijn we niet compleet.

Een poging om 's avonds met elkaar dan maar even met elkaar het stadje in te gaan lukte zelfs niet. Marcel ging vroeg zijn bed in, Jordi ging naar nieuw gemaakte vrienden. Dus Colette, Sander en Ilse zijn met zijn drieën op stap gegaan. Even wat drinken op de pier, gekeken naar een voorstelling met acrobaten en theater (waar we niks van snapten in het italiaans, en waar we halverwege ook maar weer vertrokken zijn) en door de winkelstraat geslenterd.

Morgen weer een dagje niks doen op de planning ... ach wie weet kan ik er nog aan wennen. Heb ook nog een e-reader mee maar tot nu toe nog geen rust genoeg gevonden om de tijd te nemen om lekker een boek te lezen.

• 10 Augustus 2018 - 12:32

Mieke:

Zo te lezen, nog even wennen aan het “niets doen”. Ook best wel eens fijn hoor en lekker wat rust vinden. Voor Jordi weer een nieuwe ervaring het rijden door de bergen. Had hij er ook hairpins bij?
    Hopelijk slaap je al weer een beetje beter en hadden jullie je mogelijk iets meer voorgesteld van een sporthotel! En aan deze kant van Italie ook geen zonsondergang in zee! Vroeg opstaan, dan zie je zon opkomen boven zee!!!
    Straks in Oostenrijk weer volop activiteiten en is de temperatuur dan hopelijk ook iets lager geworden. Hier is het gelukkig weer even back to normal wat ook wel weer lekker is.
    Genieten jullie nog heerlijk van zee strand en “leeg”(?)zwembad.