Dag 10: van Pai terug naar Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Colette Goch - WaarBenJij.nu Dag 10: van Pai terug naar Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Colette Goch - WaarBenJij.nu

Dag 10: van Pai terug naar Chiang Mai

Blijf op de hoogte en volg Colette

15 Augustus 2017 | Thailand, Chiang Mai

Eigenlijk ben ik dit reisverslag begonnen omdat mijn lieve mamsie altijd zo met iedereen meeleeft en graag precies wil weten waar iedereen is en wat ze doen zodat ze op afstand kan meeleven en op de kaart kan zien waar we ongeveer zijn. Dus lieve mamsie bij deze een heel dikke knuffel van ons allemaal speciaal voor jou. We ❤you!

Mamsie, je zei al wat een lekkere kort en bondige stukjes zijn het. Makkelijk om snel te lezen .... dat komt alleen omdat typen op je telefoon voor mij echt niet handig is. Bij gebrek aan de laptop doen we het ermee vandaar dus niet al te veel tekst. Voor wie wat sneller wil zien wat we doen, zie facebook waar meerdere gezinsleden met regelmaat wel wat fotootjes posten.

Vandaag konden we lekker rustig beginnen. Ons hotel Pai River villa lag prachtig aan de rivier (we hadden ook twee river villa's). Ik was al vroeg wakker en zat om 6.15 te genieten van de optrekkend mist rond de bergen, het vrolijke gefluit van de vogeltjes en prachtige bloemen in de tuin rondom ons huisje. Na wat foto's en een filmpje toch nog weer even lekker mijn bed in. Na een (karig) ontbijtje waren we om 9.15 weer op weg met "onze" bus. Op naar de White buda ergens boven op de berg. Het uitzicht van daar was al prachtig maar blijkbaar nog mooier van bovenaf ... dus ... Alweer aan het werk en 500 treden op naar boven. Het uitzicht was iets beter maar of het nou zo veel toevoegde??? Onze kuiten vonden het wat minder, die hebben de afgelopen dagen al genoeg beweging gehad, tijd voor een Thaise massage .... (Die gaan we zeker doen op de volgende bestemming)

Na de bedankt gingen we naar de memorial bridge.(gebruikt door de Japanners in de 2e wereld oorlog). Deed ons niet zo veel dus snel weer doorgereden. Terug naar Chiang Mai, weer een lange rit door de bergen. Qua afstand niet zo ver 125 km, maar door de 870 haarspeldbochten bochten schiet het niet erg op. Halverwege een koffie stop en rond 1 uur waren we in de buurt van Chiang Mai.

Ondanks de regentijd hadden wij nog geen regen gezien. Daar kwam verandering in ... stromende regen en onweer en aan de lucht te zien ging het ook nog niet zo snel ophouden. Jammer want wij hadden voor de middag gepland om te gaan ziplinen. Eerst geluncht en het onweer afgewacht en daarna maar in de regen gaan ziplinen door de jungle.

Einde middag weer lekker in ons guesthouse in chiang mai. Hapje eten en alweer inpakken want morgen ochtend staat om 5 uur ons transfer alweer te wachten om ons naar het vliegveld te brengen voor onze vlucht van het noorden naar het zuiden van Thailand. We vliegen op Krabi en gaan daarna door met de ferry naar Koh Phi Phi. We zien heel veel maar van al dat reizen wordt je moe. We zijn dus ook wel toe aan wat dagen luieren. De komende drie dagen dus een strandbestemming. Het idee is om weinig te doen, beetje zwemmen, snorkelen en waarschijnlijk ook wel een paar duikjes maken. Verder heerlijk op een strandbedje liggen. Maar ja ... als we de weerberichten en foto's van andere reizigers zien lijkt het daar bewolkt en nat. (In dat geval dan toch maar wat minder luieren en wat actievers doen ... onder water tijdens het duiken hebben we helemaal geen last van de regen ....En wat extra duiken is geen straf

• 15 Augustus 2017 - 18:34

Mieke Oostingh:

Ja, wat een prachtige reis en erg leuk om op deze manier met jullie mee te reizen. Op Facebook volg ik ook alle verslagen met vooral ook mooie foto's er bij. Gelukkig nu een paar relax dagen met lekkere Thaise massage? Dat hebben jullie wel nodig hoor en ik dacht dat julie de laatste dagen ook mooie stranddagen hebben?
    Het zou wel fijn zijn als er een Thais zonnetje bij zou schijnen. Één troost : hier is de zon er ook (bijna) niet.
    Geniet er met elkaar maar mooi van met een hele dikke knuffel van pap en mamsie xxxxx