Dag 8: adventure tour chiang mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Colette Goch - WaarBenJij.nu Dag 8: adventure tour chiang mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Colette Goch - WaarBenJij.nu

Dag 8: adventure tour chiang mai

Blijf op de hoogte en volg Colette

13 Augustus 2017 | Thailand, Chiang Mai

Wat een heerlijk land is dit toch om vakantie te houden. Er zijn zoveel verschillende dingen te zien en te doen. Helaas moeten we echt keuzes maken. Maar de keuze voor vandaag was een prima keuze.

De dag begon wat gehaast. Om 7 uur opgestaan en al voor half 8 in de ontbijtruimte van ons guesthouse. Niemand had haast of nam de moeite om onze bestelling op te nemen. Maar wij zouden tussen 8 en 8.45 worden opgehaald voor onze dagtocht.

Na nogmaals vragen in ieder geval door kunnen geven wat we wilden ontbijten. Hier eet je niet met elkaar maar worden alle gerechten in delen gebracht. Soms eerst je eten, soms eerst je drinken en voor alle personen aan tafel gaat dit weer anders.

Wij werden veel te vroeg opgehaald waardoor alleen marcel had gegeten en de rest nog op eten zat te wachten.we hebben de gids maar weer weg gestuurd en gevraagd om eerst anderen op te halen. 20 minuten later stond hij er weer. Toen waren er 3 klaar met het ontbijt en 2 kregen hun ontbijt toen maar als take away breakfast in een bakje mee in de open truck waar we vandaag in zouden rijden. Toen wij instapten zat de truck met 9 personen wel vol maar helaas .... er moesten nog 3 Spanjaarden bij. Dat ging echt niet passen. Proppen maar en uiteindelijk 2 personen op 1 stoel voorin (achteraf misschien wel de beste plek).

Eerste stop bij een orchideeën boerderij met vlindertuin. Leuk even voor de foto's maar daarna ook snel weer door. Op naar een olifantenkamp. Onderweg kwamen we overal van deze kampen tegen. Bij de ene plek was het alleen olifanten verzorgen, eten geven etc. Op de andere plek werd er nog gewoon op gereden. Eigenlijk is geen enkele plek prettig voor die olifanten, zeker niet als je ze een paar dagen tevoren nog in het wild gezien hebt waar de olifant een heel ander gedrag (veel natuurlijker) liet zien.

Na de olifanten (het voeren van de olifanten was trouwens erg leuk) gingen we ratten. Zwemvesten aan, helmpje op maar eerst de rafting nog even oppompen want die was wel erg zacht. Een paar korte instructies en toen gaan .... Voor Jordi was het te saai maar na de eerste stroomversnelling dacht hij er anders over, en na de eerste waterval al helemaal. Het gewicht was niet zo goed verdeeld in de boot want na de waterval stond de boot halfvol water. De stenen waar we over / langs gingen waren best wel hard en voelde je soms door de bodem heen. Na weer een stroomversnelling lag opeens Ilse in het water. Wij hadden het niet eens direct door maar sander riep Ilse ligt in het water. Gelukkig kon Colette haar snel bij haar zwemvest beet pakken en met hulp van de gids weer in de boot trekken. Dat was even schrikken en helaas had ze ook haar enkel gestoten waardoor Ilse ''s middags niet mee kon met de tocht door de jungle naar de waterval.

Ook marcel had wat last van zijn knie dus bleven ze gezellig samen in de schaduw op een mooi plekje wachten (met kraampjes genoeg met eten, drinken en souvenirs om de tijd mee door te komen). Helaas hebben ze echt wat gemist. Het was een prachtige route. Wel afzien om in die hitte over bospaadjes en/of over stenen klauteren je weg omhoog te moeten vinden maar de inspanning was de moeite waard. De verkoelende duik bij de waterval was dan ook erg aangenaam.

Aan het einde van de dag waren we echt moe. Daarom lekker op tijd ons bed in.