Dag 7: Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Colette Goch - WaarBenJij.nu Dag 7: Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Colette Goch - WaarBenJij.nu

Dag 7: Chiang Mai

Blijf op de hoogte en volg Colette

12 Augustus 2017 | Thailand, Chiang Mai

Gisteren iets te enthousiast geschreven over het ervaren van het reizen met het Thaise openbaar vervoer. Wat een ontzettend onverantwoordelijke chauffeurs rijden hier rond. We stappen niet snel uit maar bij deze chauffeur gingen we echt niet meer terug....

Maar straks de rest, eerst even een vervolg op gisteren.in Ayutthaya was het Heet. Een tuktuk geregeld voor de hele middag maar na twee tempels hadden we het wel gezien. We wilden of in de schaduw zitten met een koud drankje of in de tuktuk rijden en e wind voelen door ons haar. We kozen voor beide: met de tuktuk naar de floated market. Super toeristisch, als giethoorn van Thailand of zo. Maar lekker met een bootje gevaren en in de schaduw wat geshopt op de markt.

Daarna eten en om 21.30 met een half uur vertraging de nachttrein in. De bedden waren al klaargemaakt dus we konden zo gaan slapen. Heerlijk geslapen, Ontbijtje in de trein, en genieten van het prachtige uitzicht kwamen ongeveer 9 uur in Chiang Mai aan.

Spullen bij ons guesthouse gebracht, we konden nog niet onze kamers in dus maar direct de stad in. Vlakbij de guesthouse is een mooie tempel. Juist doordat er geen bezoekers en toeristen zijn maakt de extra rust het mooier.

Maar ook hier is het weer behoorlijk warm. Ons drietal wil liever niet lopen want daar zweten ze van ze gaan liever rijden... Eerst weer een zalige fruitshake gescoord en daarna met een taxi vrachtwaven/tuktuk (waar 10 mensen in kunnen) de berg op naar de Doi Suthep. Helaas reed deze chauffeur echt belachelijk, zo'n beetje 9 personen misselijk. Terug lekker gekozen voor de taxi (leve de Uber app. Echt ideaal)
Het uitzicht vanaf de Doi Suthep was prachtig.

Halverwege de middag terug in het hotel. Even douchen. Omkleden en op naar onze Thaise kookcursus. We hebben heerlijk gekookt en gegeten. Thuis nog eens herhalen want we hebben het Thaise kookboek meegekregen.

Na de cursus zijn Ilse en Colette nog lekker gaan shoppen op de Thaise jachtmakelaardij. De mannen waren er na 5 minuten al klaar mee en namen een tuktuk terug naar de guesthouse. De dames hielden het een beetje langer vol. Gelukkig waren de Rugzakken nog niet vol.

Morgen weer een actief dagje: lekker ratten maar ook naar een Olifanten kamp, zwemmen bij een waterval en ca 2 uur te voet door de jungle trekken.