dag 11/12: 14/15 augustus: op weg naar Oostenrijk - Reisverslag uit Sankt Anton am Arlberg, Oostenrijk van Colette Goch - WaarBenJij.nu dag 11/12: 14/15 augustus: op weg naar Oostenrijk - Reisverslag uit Sankt Anton am Arlberg, Oostenrijk van Colette Goch - WaarBenJij.nu

dag 11/12: 14/15 augustus: op weg naar Oostenrijk

Door: Colette

Blijf op de hoogte en volg Colette

15 Augustus 2018 | Oostenrijk, Sankt Anton am Arlberg

Nog even een kort verslagje van onze laatste dag in Italie want op het moment dat ik dit schrijf zitten wij al lekker in de bergen in Oostenrijk.

Onze laatste dag in Italië was alweer een dagje zwembad en strand. Het werd tijd om te vertrekken want om 17.30 sloeg het weer om en was het de hele avond harde wind, regen en onweer. Gelukkig hebben wij nog de hele dag heerlijk van de warmte en de zon genoten en zien we er allemaal al weer heel wat bruiner uit dan toen we vertrokken in Nederland.

Vandaag was het 7 uur opstaan, spullen inpakken, 8 uur ontbijten, auto inpakken en om 9 uur waren we op weg. We hebben het eerste stuk gekozen om niet de tolweg te nemen maar iets minder binnen door te rijden. Qua tijd duurde dit evenlang maar qua afstand was het 125 km korter. Een prachtig stuk door de dolomieten en door een wijngebied en langs mooie kleine bergplaatsjes. Zo kan een dagje reizen ook gewoon vakantie zijn. Al hoewel .... ik merk dat men een beetje moe begint te worden. De ruzie over wie er nou op de middelste plek op de achterbank moet zitten duurde eigenlijk wat te lang ... en op de minuut af werd er bij gehouden of er al gewisseld mocht worden. Gelukkig deze keer maar slechts 6 uur in de auto dus dat viel best mee.
Op een gegeven moment de brennerpas genomen en vanaf daar aan één stuk over de pas totdat we bij St. Anton am Arlberg aankwamen. We waren zelfs te vroeg want de receptie voor de checkin was nog niet open. Kwartiertje wachten maar toen konden we toch om 16 uur de sleutel van ons appartement halen.

Zo "armoedig" ons appartement in Italië, zo luxe is ons appartementje hier. Heerlijke bedden (zo zien ze er tenminste uit, moet vanavond nog even gaan uitproberen of ik er ook daadwerkelijk lekker slaap. Thuis ben ik zo vertrokken als mijn hoofd het kussen raakt maar in Italië werkte dat echt niet .... of kwam dat doordat ik niet moe genoeg was door al dat niks doen overdag??). Verder een eigen sauna, twee badkamers met ligbad en stortdouche. En in elke ruimte een mega groot flatscreen tv met nederlandse televisie zenders.
Tja de rest van de family zien ik al niet meer, verdwenen achter een tv scherm of telefoonscherm . Dat is dan wel weer jammer ....
Ons uitzicht is super, prachtig uitzicht op de bergen (met de hoogste toppen nog wat sneeuw in de verte) en dichtbij uitzicht op de groene piste en de gondelbaan die vlakbij ons appartement vertrekt. Lekker makkelijk op loopafstand als we morgen de bergen in willen gaan.

Na de zooi uitgepakt te hebben, tassen leeg en kasten vol even op zoek naar een supermarkt want hier moet ik toch echt weer aan de gang .... In het dorp waren alle winkels dicht, wat bleek, nationale feestdag in Oostenrijk dus geen boodschappen helaas. We kregen een tip van een vriendelijke dorpsbewoner dat er een heel klein "nood"supermarktje was bij een benzine station in het volgende dorp waar we vast nog wel het hoognodige zouden kunnen halen als we niet tot morgenochtend konden wachten. Dus maar weer in de auto en op naar het volgende dorp.

Gelukkig konden we het zo vinden en hebben we wat in kunnen slaan voor avondeten en ontbijt. De hele avond op water vonden we niet zo'n goed idee.

Helaas is de weersvoorspelling tot eind volgende week niet zo heel goed. Wel aardige temperatuur maar wel elke dag (80%) kans op regen. Misschien was ik door het warme weer bij vertrek iets te optimistisch door alleen korte broeken en jurkjes mee te nemen en slechts 1 spijkerbroek. Ach als die ene broek te nat wordt van de regen dan hangen we die wel weer te drogen in de sauna .... Die trouwens al aan staat want daar wilde de kids zeker gebruik van maken (en doe ik natuurlijk ook gewoon even).

Genoeg te doen hier in de regio. Raften, canyoning, mountainbiking, tubing, boomklimparcours, zwemmen, paragliding, hiking, suppen alles is mogelijk (de prijslijst hiervoor viel wat tegen maar goed ... het is vakantie, dan maar niet alles maar wat keuzes maken). Morgen eerst maar eens informeren waar alles zit en kijken wat we gaan doen. Wordt vast leuk!