Dag 18: duiken en dag 19 luieren op koh tao - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Colette Goch - WaarBenJij.nu Dag 18: duiken en dag 19 luieren op koh tao - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Colette Goch - WaarBenJij.nu

Dag 18: duiken en dag 19 luieren op koh tao

Blijf op de hoogte en volg Colette

24 Augustus 2017 | Thailand, Koh Tao

Gisteren was er onderhoud op deze website en konden we niets plaatsen. Vandaag dus een verslagje van de afgelopen twee dagen op koh tao.
Gisteren was het akelig vroeg opstaan (5 uur) want om 5.45 moesten we bij de duikschool zijn omdat de boot vroeg zou vertrekken. Wij stonden allemaal klaar met zo'n 30 duikers maar de organisatie was nog niet helemaal klaar. Eerst moest nog alle duikuitrusting in een longtailboot gepropt worden. Nadat die naar de duikboot was gevaren en de bagage was overgeheveld kon dat bootje nog ca 4x heen en weer varen voor alle passagiers aan boord waren. Pas tegen 7 uur vertrok de boot, grrr we hadden nog een uur langer kunnen slapen.
Deze "mindere organisatie" kwamen we de hele verdere dag tegen. Het ontbijt op de boot was toast met jam en koffie of thee. Er stonden meerdere potten jam maggfar er was slechts 1 lepel om de jam uit de pot te scheppen, lang wachten dus voor een ontbijtje. Maar goed we hadden toch alle tijd. Het was ca 1,5 uur varen naar Sail rock waar wij zouden gaan duiken.
Het scheen de beste duikplek van koh tao te zijn met kans op de walvishaai en grote scholen barracuda's. We troffen het niet, het zicht was slecht, het was een aardige duik maar absoluut niet wat we er van verwacht hadden. Daarnaast hadden zowel Ilse als jordi moeite met het klaren van hun oren waardoor ze allebei hun duik na enkele minuten al moesten beëindigen.
Vanwege het mindere zicht hebben ze besloten om de 2e duik niet bij sail rock te doen maar dichterbij koh tao. Het was een leuke duik maar wij zijn denk ik al teveel verwend met egypte en de Maladiven.

'S avonds weer heerlijk gegeten en toch weer op tijd naar bed. De hele dag op zee en ook nog duiken is gewoon vermoeiend. Het voordeel daarvan was wel dat ik vannacht heerlijk heb geslapen terwijl het bed echt (te) hard is. Iedereen kon uitslapen maar ja ik was toch al om 7 uur wakker dus lekker douchen en al vroeg alleen er op uit. We hadden het idee om op ons eigen terras aan zee te ontbijten. Dus op zoek naar etenswaar voor een ontbijt. Dat is hier best nog lastig want de Thai eet drie keer per dag rijst of noedels. Als je dat niet wil kan je overal in de restaurants ander ontbijt krijgen maar in de winkeltjes is dat lastiger te vinden.
Maar missie geslaagd door te shoppen op een plaatselijke markt (waar geen toeristen waren en ze ook geen Engels spraken) en drie verschillende winkeltjes. Daarna heerlijk ontbijt met yoghurt, toast/brood, Nutella, koffie, thee, warme chocolademelk en verse jus d'orange aan het strand.
De rest van de dag een beetje zwemmen in zee of het zwembad.

Aan het einde van de middag nam de wind erg in kracht toe. De wind giert om ons huisje heen. Ook wat regen nu. Nou ja, zoveel restaurantjes hier vlak bij elkaar dat we nooit erg nat kunnen worden als we daar heen moeten lopen voor ons diner.
Morgen nog een laatste dag op het eiland met hopenlijk net zulk mooi weer als we de afgelopen dagen / weken gehad hebben. Met regen is er op dit eiland niet zoveel te doen. We kunnen wel gaan duiken antwoord dan hebben we geen last van de regen maar als ik nu zie hoe hoog de golven zijn blijven wij lekker een dagje hier op de kant. Misschien toch maar weer even shoppen of zo? Morgen avond horen jullie wel wat het geworden is.

• 24 Augustus 2017 - 14:00

Mieke Oostingh:

Helaas is het dubbele verslag niet verder te lezen dan twee regels en eindigt het bij 30 duikers !!