Dag 6: op weg via Ayutthaya naar Chiang Mai - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Colette Goch - WaarBenJij.nu Dag 6: op weg via Ayutthaya naar Chiang Mai - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Colette Goch - WaarBenJij.nu

Dag 6: op weg via Ayutthaya naar Chiang Mai

Blijf op de hoogte en volg Colette

11 Augustus 2017 | Thailand, Ayutthaya

We zijn met de trein van Pak Chong naar Bangkok gegaan. De1e en 2e klas zat vol dus reisden we 3e klas. We hadden nogal wat bekijks, er zitten niet zoveel toeristen in de 3e klas.Je hebt hier vaste plaatsen in de trein dus geen overvolle treinen en staan in de trein. Maar wij moesten eerst wel wat Thaise reizigers van onze plaatsen afhalen voordat wij konden zitten. Jammer voor hun maar zij moeten ook weer hutje mutje bij elkaar zitten op hun eigen plek. Wij stapten uit in Ayatthaya en hopen daar de vele ruïnes in en rond te stad te gaan bekijken. Maar oei wat is het hier warm. Na een lunch hebben we voor ruim 3 uur een tuktuk gehuurd om de stad met de ruïnes en tempels te bekijken. Maar na twee of drie tempels hadden we het wel gezien. We waren toe aan schaduw. We hebben ons naar de floating market laten brengen. Het lijkt wel op giethoorn van Thailand. Eerst hebben we met een bootje door / langs de markt gevaren en daarna zijn we langs alle kraampjes geslenterd. Heerlijk in de schaduw.

Met de tuktuk weer terug naar het restaurantje waar we geluncht hebben voor een diner. Een beetje op de telefoon de tijd vol maken en daarna weer naar het station. De nachttrein kwam aan met ruim een half uur vertraging. Maar alle bedden waren al opgemaakt dus we konden zo gaan slapen. Het lag prima!