Dag 4: Pak Chong - Reisverslag uit Pak Chong, Thailand van Colette Goch - WaarBenJij.nu Dag 4: Pak Chong - Reisverslag uit Pak Chong, Thailand van Colette Goch - WaarBenJij.nu

Dag 4: Pak Chong

Blijf op de hoogte en volg Colette

09 Augustus 2017 | Thailand, Pak Chong

Wat een heerlijke vakantie is dit. Vandaag weer heel andere indrukken opgedaan.

De wekker ging veel te vroeg om half 6 in de ochtend. Zou graag nog wat langer willen slapen maar helaas dat zit er niet in. Om half 7 komt de taxi ons ophalen en we willen voor die tijd ook graag nog ontbijten.

De taxi was er mooi op tijd, helaas niet de mini-van die we besteld hadden. Er stond wel een 7-seater maar met 5 personen, een chauffeur en 5 Rugzakken moeten echt die laatste twee plaatsen worden opgeofferd om de bagage in de auto te kunnen meenemen. Dat wordt dus met vier mensen op de achterbank. Beetje erg krap maar gaat net. Ondanks dat we bewust vroeg zijn vertrokken kwamen we toch nog in de verkeers chaos van de vroege ochtendspits. Dan is met zijn vieren op de achterbank toch wel krap als het 1,5 uur duurt. En... Ook net niet op tijd zijn voor de vroege bus naar Pak Chong. Gelukkig was er een dunkin donuts bij het busstation, dan wordt het wachten een stuk aangenamer.

Na een prima busrit van 3,5 uur waarin naast passagiers ook dozen met (levende) kalkoen in de bus zaten kwamen wij ca 13 uur aan in pak chong. Even bellen naar ons guesthouse Bobby's Apartments en tours en ze kwamen ons ophalen op het busstation. Lekker makkelijk!

Wij hadden gedacht hier een houten schuur met airco te hebben op een plek die niet veel voorstelde. We waren dan ook aangenaam verrast door wat we zagen. Wat een leuke plek! Basic maar het ligt hier zo mooi en het bed ligt prima.

Na de lunch gingen we achter in de jeep naar de "natural springs" waar we heerlijk hebben gezwommen. Daarna via een prachtige rit door de natuur naar een grot met allemaal vleermuizen. We hebben tot de avond dat gewacht en toen vlogen alle vleermuizen uit de grot op zoek naar voedsel. Prachtig gezicht om meer dan 3 miljoen!!!! vleermuizen uit te zien (en horen) zwermen.

8 uur 's avonds waren we terug bij ons huisje. Lekker eten en op tijd naar bed. Morgen weer om half 7 ontbijt want om 7 uur vertrekken we voor een jungle hike.